خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/10 - 10:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شاکری با اشاره به توافق ضدایرانی اسرائیل و اسپانیا؛

مادرید مراقب محروم شدن از ارتباط با تهران باشد/ تذکر پارلمان ایران به سفیر اسپانیا

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا گفت: تحقق توافق امنیتی اسرائیل و اسپانیا علیه برنامه هسته‌ای ایران موجب می شود مادرید از داشتن ارتباط با تهران محروم شود.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پشت پرده های توافق امنیتی اسرائیل و اسپانیا علیه برنامه هسته‌ای ایران، گفت: در دیداری که چندی پیش با  آنخل لوسادا فرناندز سفیر اسپانیا در تهران داشتم این اقدام را محکوم کرده و بر جبران این مهم از سوی اسپانیا تاکید داشتم.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست ها از طریق این توافق می خواهند اجماع بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند، اظهار کرد: بر این اساس به سفید اسپانیا تذکر داده شد که اروپایی ها باید از پیروی سیاست های ضدایرانی ایالات متحده خودداری کنند. به عنوان مثال امروزه اروپایی ها درگیر جنگ اوکراین شده و به فلاکت افتاده اند که نتیجه دنباله روی رویکرد خصمانه کاخ سفید است.



وی با اشاره به تغییرات سیاسی در عرصه بین الملل به نفع جمهوری اسلامی، ادامه داد: اگر اسپانیا به رویه کنونی ادامه دهد و شاهد اقدامات ضدایرانی باشیم، مادرید از داشتن ارتباط با تهران محروم خواهد شد. این مهم در حالیست که امروزه کشورهای مختلفی در حال سبقت گرفتن برای بهبود روابط با ایران هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی تمامی فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران را تایید کرده لذا توافق امنیتی اسرائیل و اسپانیا علیه برنامه هسته‌ای کشورمان قابل تامل بوده و نگران کننده است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا خاطرنشان کرد: متاسفانه مواضع برخی کشورهای اروپایی نسبت به ایران منصفانه نیست که این مهم در اقدام اخیر اسپانیا مشهود است لذا در این راستا به سفیر این کشور در تهران تذکر داده شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360764
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم